Travel while you can!

KHLONG PLU WATERFALL

Idag åkte vi till ett vattenfall där vi hängde hela dagen och solade på klippor och badade i det svalkande vattnet. Imorgon ska vi rida elefanter i djungeln och bada med dom i vattnet, ska bli häftigt! Nu är det dax att sova så vi orkar upp i tid imorgon. Natti <3

BANG BAO

En dag i fiskebyn med min Frida.

Vi åkte ut till en mysig by som ligger en bit bort från där vi bor nu. Vi låg på stranden på dagen och sen när det började närma sig solnedgången så gick vi ner till en fyr och såg solen gå ner med en varsin latte på en mysig servering.

SIROCCO SKY BAR

Vi  har anlänt på Ko chang och vi älskar det redan!

Men först, vi har haft det suveränt i bangkok. MBK shopping, china town, sett taken 3 i 4D på IMAX skärm och avslutade med att besöka den berömda Sirocco baren där en scen i hangover spelades in och utsikten där var helt magiskt. Såg ut över hela bangkok och det var helt öppet utomhus på 64e våningen tror jag det var.

Kolla bara på dessa bilder...

UPDATE BALI

Köpte frukt på stranden av en kvinna som hade jobbat med att sälja frukt i 22 år.

Otroligt fin solnedgång i seminyak

Chill på stranden med brudarna

Cheers

Hotell lyx frukost

ULUWATU - PADANG

Har varit i Uluwatu i 4 nätter med Johanna och Alex och träffade på två till svenska killar som följde med oss vidare till Seminyak i två nätter. Så vi har hängt hela gänget här så det har varit superkul! Vi bor på ett lyxhotell just nu för mig och Frida med en lyxfrukost som vi inte är van vid sista dagarna. Idag splittrades vårt gäng då killarna drog till Gili öarna och Johanna och Alex till Bangkok för att möta upp oss imorgon, så sjukt kul att vi har känt varandra 1,5 vecka och vi alla har kommit varandra så nära och har exakt samma humor som mig och Frida så det kommer bli awesome!

Vi tog en surflektion i Uluwatu och det var så roligt som vanligt, där kände man att man blev bättre och stod upp länge och kunde ta vågen bättre. Vill surfa i thailand också men det går ju knappt eftersom det inte är så bra surfvågor.

padang padang beach

THIS IS PARADISE

Nu lämnar vi detta fina underbara stället för Surf school på Bali! Blir roligt med ett nytt ställe samtidigt som det är tråkigt att lämna Gili där vi trivts så bra.

SNORKLING

För några dagar sedan åkte vi ut på en snorklings-trip allihopa. Frida, jag och Johanna och Alex och så träffade vi även två tjejer som heter Linnea och Lizette som vi även var ut med häromkvällen. Vi åkte runt alla Gili öarna och avslutade med lunch på den sista ön. Tyvärr var det lite molningt den dagen så på vissa platser var det ganska mörkt i vattnet.. Men man fick se en sköldpadda och massa fiskar så det var kul!

HÄST OCH VAGN

Godmorgon på er. Idag känner man mig lite krasslig tyvärr. Ont i halsen och hängig, typist när det är sista dagen på gili öarna. Som vi har trivits bra här och imorgon tar vi oss till Uluwatu så hoppas vi på att det är bra. Har hört att det stället ska ha bäst surf i hela Bali så vi får hoppas på det. Nu ska jag slå på en film så hoppas jag att jag kan gå ut en stund  när det är så fint väder.

Det som är skönt på Gili är att det finns inga motorfordon så man får transpotera sig antingen med häst och vagn eller cykel. Vilket man knappt behöver för det är så litet så vi bor alldeles vid vattnet.  Vi åkte med våra backpacker väskor när vi kom hit för att vi inte orkade leta på vårt hostel själva..

NEWS

En liten sneek peek på min nya bikini och ett par levis shorts jag hittade på en vintage butik för strax under 300 kr, KAP!

GILI TRAWANANG

Igår var vi ut med några sköna svenskar som vi träffade igår på stranden. Vi började förfesta på våran uteplats och sen drog vi vidare till ett ställe som hade beerpong och de var ca 5 bord som körde och så delade vi in oss i lag själva, de spelade bra musik och alla var riktig taggade. Efter det så gick alla till ett dansställe och dansade loss! Riktig bra kväll!

Idag så har vi gått runt hela gili trawanang. Tog inte mer än två timmar och vi fick se allt ifrån lyxiga resorts och lokal befolkningens hyddor som de bodde i, det var hemskt och se hur enkelt de bor och så börjar man tänka på vad man själv gnäller om småsaker. Att inte kudden är skön, varmvatten i duschen osv...

Ikväll har vi umgåtts med Johanna och Alex som vi lärde känna igår. Vi käkade mat på nattmarknaden här allihopa. Vi fick en smoothie och vårrulle, kycklingspett och ris för 30 kr och det var såå gott!!

Lite bilder som jag knäppte idag när vi powerwalkade. Gillar verkligen Gili.

Morning

Äntligen är vi framme på gilliöarna. Nu har vi kommit till paradiset kan jag lova. 50 meter till stranden, eget rum med frukost för hela tiden vi stannar här. Resan hit från bali tog ca 2,5 timme eftersom vi bokade en speed boat. Det var väldigt guppigt och många blev åksjuk på båten. Hyfsat billigt är det här, lite dyrare än Bali men vi kan leva gott ändå.

Nu ska vi gå till stranden och så ska vi även boka en snorkel trip. Hej så länge!

Jag och bestie på whitsundays<3

WILD MONKEYS

Efter vägen stannade vi till och såg massa vild apor på vägen. Så häftigt!! Man fick inte ha lösa saker med sig ur bilen eftersom att de kunde tro att det var mat och ta det från en.

HINDU TEMPEL

Idag åkte jag och Frida på en tur hela dagen med tre stycken reseguider som bara var till för oss. Vi åkte först till ett hinduiskt tempel  som låg precis vid donau floden och sedan fick vi se vilda apor och se vattenfall. En resa som tog totalt hela tio timmar, blev mycket åka men så sjukt värt det för strax över 300 kr var för en heldag.

Vi fick bestämma hur länge vi ville vara på varje ställe så det var najs. Avslutade med att besöka en fruktmarknad och köpte med oss lite god frukt.

AFTER BEACH

Avslutade dagen med att ta en mojito och några fler drinkar på ett poolparty efter en heldag på stranden med surfing.

SURF DAY IN BALI

Häromdagen så hyrde jag och Frida en surfbräda på stranden för en hel dag. Jag tog en surflektion i Australien för några månader sedan och det var absolut bland det roligaste jag gjort. Trodde att jag skulle glömt bort allting men tyckte att det kändes bättre nu. Lärde mig att svänga lite på vågen med brädan.

Hade en liten lektion med Frida också eftersom hon aldrig hade testat att surfa och hon var så duktig. Kanske ska sattsa på att bli surf lärare på bali?? ;)

SYDNEY ------ ASIA

Då var min tid i australien slut och måste säga att det är den bästa resan jag gjort i hela mitt liv. Att resa östkusten var det bästa, fick se så många fina platser och träffade så mycket folk som man sedan träffade på i Sydney igen. Saknar det redan..

Nu börjar en annan resa som jag också är riktig taggad på, ASIEN. Är just nu på Bali där vi ska stanna i 3 veckor. Kommer bo i Semiyak i 2 nätter, Sanur i 3 nätter sedan blir det Gilli öarna i en vecka sen har vi funderat på att gå på ett surf camp på Bali innan vi åker vidare till bangkok.

MYSIGA CURCULAR QUEY

Sista dagen i Sydney gick jag och frida runt och strosade omkring vid opera huset och hela curcular quey området. Mötte sedan Maja efter hon slutat jobbet och gick ut och käkade på en mysig restautang vid darling harbour och avslutade med en drink uppe i skybaren obar. Känns konstigt att du maja är kvar i Sydney medans jag och Frida går runt på balis gator. We miss you up here!

BALI DAY 1

Har haft våra två första dagar på bali och ska berätta mer vad vi har gjort och så. Vi kom fram till flygplatsen på nyårafton vid 2 tiden och vi hade beställt pickup från vårt hostel men de dök inte upp så vi fick ta en taxi till överpris dit vi skulle. Tråkigt nog låg vårt hostel en bit bort från centrum och turister så det kändes som vi kom till något slumområde. Superfint rum har vi och jätte trevlig är han som äger stället som fixar frukost till oss varje morgon. Men idag bestämde jag och frida att skippa vår sista natt här och boka ett annat ställe i semiyak som är ett mysigt område här där man kan gå på spa och hänga på stranden. Vi bokade ett ställe som låg 200 m ifrån nu så snart äntligen kommer vi mer centralt.

Igår så skulle vi leta efter semiyak beach och vi trodde de va ganska nära men det slutade med att vi gick i 1,5 timme fel och sen fick vi ta en taxi dit, men påvägen hittade vi en tant som satt på gatan och grillade kyckling som var så otroligt god. Betalade 12 svenska kr och båda blev proppmätta.

Gick även på billig manikyr och pedikyr igår och avslutade dagen med taco middag.

Kyckling och ris för 12 kr

Avokado smoothie för 6 kr. Sjukt så billigt!

Avslutade med en lyxmiddag för nästan 50 kr ;) supersmarrigt!